Komenda Miejska Policji w Piekarach Śląskich

Biuletyn Informacji Publicznej

Przyjmowanie skarg i wniosków

Strona znajduje się w archiwum.

INFORMACJE OGÓLNE

Prawo do składania skarg i wniosków jest prawem zagwarantowanym wszystkim obywatelom przez Konstytucję Rzeczpospolitej Polskiej z dnia 22 marca 1997 r. (art. 63).

Tryb rozpatrywania skarg i wniosków regulują przepisy Działu VIII Kodeksu postępowania administracyjnego (kpa) oraz Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U. nr 5 z 2002 r. poz. 46).

Zgodnie z § 5 w/w Rozporządzenia „Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą dalekopisu, telefaksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu”.

Skargi ustne mogą być składane w ustalonych dniach i godzinach. Przyjmujący zgłoszenie sporządza protokół, który podpisuje wnoszący skargę lub wniosek i przyjmujący zgłoszenie. W protokole zamieszcza się datę przyjęcia skargi lub wniosku, imię, nazwisko (nazwę) i adres zgłaszającego oraz zwięzły opis treści sprawy.

Komendant Miejski Policji lub wyznaczony przez niego zastępca obowiązani są przyjmować obywateli w sprawach skarg i wniosków co najmniej raz w tygodniu. Informacja o dniach i godzinach przyjęć powinna być wywieszona na widocznym miejscu w siedzibie jednostki.

Skarga powinna zawierać: imię i nazwisko skarżącego, dokładny adres zamieszkania (miejscowość, kod pocztowy, ulicę, numer domu, numer mieszkania), dokładny opis zdarzenia.

Zgodnie z § 8 ust. 1 ww. Rozporządzenia: „Skargi i wnioski nie zawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania”.

Zgodnie z dyspozycją zawartą w art. 237 i 244 Kodeksu postępowania administracyjnego skargi i wnioski załatwiane są:

  • bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca,
  • posłowie na Sejm, senatorowie i radni, którzy wnieśli skargę we własnym imieniu, albo przekazali do załatwienia skargę innej osoby zawiadamiani są o sposobie jej załatwienia lub o stanie jej rozpatrzenia w terminie 14 dni,
  • w razie niemożności załatwienia skargi w powyższych terminach, na jednostce organizacyjnej Policji spoczywa obowiązek powiadomienia skarżącego o przyczynie zwłoki i wyznaczenia nowego terminu załatwienia skargi.

Za datę, od której liczy się powyższe terminy, należy uznać datę wpływu skargi/wniosku bezpośrednio do jednostki organizacyjnej Policji, właściwej do jej załatwienia.

Zawiadomienie o sposobie załatwienia skargi (odpowiedź na skargę) powinno zawierać: oznaczenie organu, od którego pochodzi, wskazanie, w jaki sposób skarga została załatwiona oraz podpis z podaniem imienia, nazwiska i stanowiska służbowego osoby upoważnionej do załatwienia skargi. Zawiadomienie o odmownym załatwieniu skargi powinno zawierać ponadto uzasadnienie faktyczne i prawne.

 

 

PRZYJMOWANIE SKARG I WNIOSKÓW

                                                                                                   W KOMENDZIE MIEJSKIEJ POLICJ W PIEKARACH ŚLĄSKICH

Obywateli w sprawach skarg i wniosków w Komendzie Miejskiej Policji w Piekarach Śląskich przyjmuje Komendant Miejski Policji w Piekarach Śląskich i jego Zastępca w każdy poniedziałek, w godzinach od 15:30 do 17:00. W pozostałe dni powszednie, w godzinach urzędowania od 7:30 do 15:30 skargi przyjmują wyznaczeni funkcjonariusze. W pozostałym okresie dyżurny jednostki lub wyznaczona przez niego osoba.                                                                       

 

 

skargi można przesłyłać również  drogą elektroniczną NA ADRES E-MAIL: komendant@piekary.ka.policja.gov.pl 

Ponadto skargi i wnioski na działalność Komendy Miejskiej Policji w Piekarach Śląskich można składać w Zespole ds. Skarg i Wniosków Wydziału Kontroli KWP w Katowicach przy ul. Lompy 19 w poniedziałki w godz. 11:00 - 17:00, w pozostałe dni tygodnia w godz. 8:00 – 15:00.

 

Skargi na działalność Policji można kierować do kierowników jednostek policji, jak również składać bezpośrednio do Rzecznika Praw Obywatelskich:


Rzecznik Praw Obywatelskich

Aleja Solidarności 77,
00-090 Warszawa
Przyjęcia Interesantów:
Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich
poniedziałek w godz. 9.00 - 17.00
od wtorku do piątku w godz. 9.00 - 15.00
telefon: 0-22 55 17 760 , 0-22 55 17 811 ,centrala: 0-22 55 17 700  

 

Metryczka

Data publikacji 18.10.2011
Data modyfikacji 22.07.2015
Podmiot udostępniający informację:
Biuletyn Informacji Publicznej
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Dagmara Wawrzyniak
Osoba udostępniająca informację:
Dagmara Wawrzyniak Rzecznik
Osoba modyfikująca informację:
Dagmara Wawrzyniak
do góry